هشتمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت۲۷ مرداد برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان بندرعباس هشتمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت با تاخیری دو ماهه از ۲۷ الی ۲۹ مردادماه ۱۳۹۲ در شهر بندرعباس برگزار میشود


محمود عسکری رئیس انجمن سینمای جوانان بندرعباس و دبیر هشتمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت اعلام کرد این جشنواره که قرار بود طبق روال هفت دوره گذشته در اردیبهشت ماه هر سال برگزار گردد بدلیل مشکلات مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان به عنوان حامی اصلی جشنواره با تاخیر برگزار می گردد.

عسکری ضمن پوزش از همه شرکت کنندگان و مخاطبان جشنواره اردیبهشت اظهار داشت در جلسه ای که با حضور رئیس ستاد برگزاری جشنواره و مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان حجت الاسلام حسین مرشدی در تاریخ سه شنبه ۲۵ تیر ماه ۱۳۹۲ بر گزارشد ، با موافقت آن اداره کل تاریخ ۲۷مردادماه ۱۳۹۲ برای برگزاری جشنواره تعیین گردید.

عسکری افزود : امید است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و دیگر نهاد های فرهنگی ذیربط در این استان مساعدت نموده تا این جشنواره در تاریخ معین شده با کیفیت مناسبی برگزار گردیده و مسائل و مشکلات مالی نیز مرتفع گشته تا شاهد جشنواره ای پر بار هم برای مخاطبین و هم برای هنرمندان حاضر در جشنواره باشیم .

لازم به ذکر است این جشنواره در دو بخش عکس و فیلم و در دو قسمت ملی و استانی بر گزار می شود

از میان ۴۱۳ فیلم ارسال شده به دبیر خانه جشنواره ۳۶ فیلم در بخش فیلم ملی با گرایش سینمای فرم گرا و تعداد ۹ فیلم نیز در قسمت استانی در دو بخش داستانی و مستند جشنواره حضور دارند .

همچنین از میان ۲۵۰۰ قطعه عکس ارسالی از ۲۲۰ عکاس شرکت کننده در این جشنواره ۱۰ عکاس موفق به حضور در بخش عکس با موضوع انسان و جامعه شهری ( مجموعه) و ۲۱ عکاس در بخش جشنهای ایرانی و ۲۰ عکاس نیز در بخش استانی باموضوع آزاد، شده اند.

هشتمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت ۲۷ الی ۲۹ مرداد ماه ۱۳۹۲ در فرهنگسرای طوبای شهر بندرعباس برگزار خواهد شد