تقدیم به همه هنرمندان ووبلاگ نویسان هرمزگان

  

‌Beautiful pictures developed from negatives in a darkroom . so if you see darkness in your life , be sure that GOD is making a  beautiful picture from you

ده برنامه برتردرعکاسی دیجیتال قسمت اول

شما می توانید از این برنامه های رایگان برای ویرایش و مدیریت تصاویر و مجموعه عکس های دیجیتال خود استفاده نمایید.

اگر شما هم یک دوربین عکاسی دیجیتال و تعداد زیادی عکس دارید که می خواهید تمام عکس ها را ویرایش و مدیریت کنید، می توانید از این 10 برنامه ی کاربردی رایگان در این زمینه کمک بگیرید. اگر به دنبال یک برنامه ی عالی برای ویرایش تصاویر هستید، یا برنامه ای برای مدیریت تصاویر با ابزارهای مفید از جمله یافتن موارد تکراری در میان عکس ها، این برنامه های رایگان را دانلود کرده و از آن ها استفاده نمایید.

 

ویرایشگرهای تصاویر

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که تعدادی از عکس هایتان فاقد کیفیت مطلوب هستند و بهتر است تغییراتی در نور، قرمزی چشم ها و یا ابعاد آن ها اعمال کنید. برنامه های ویرایش تصاویر تمام این ابزارها را در کنار سایر امکاناتی که شما به آن ها نیاز دارید در اختیارتان می گذارند.

 

برنامه ی GIMP

بهترین برنامه برای ویرایش تصاویر نرم افزار فتوشاپ است. اما شما باید برای خرید نسخه ی اصلی این نرم افزار هزینه ی زیادی بپردازید. در عوض می توانید از برنامه ی کد باز GIMP استفاده نمایید که برنامه ی کاربردی قدرتمندی برای ویرایش تصاویر است. این برنامه ویژگی های مشابهی با برنامه ی فتوشاپ دارد و از بابت استفاده ی آن لازم نیست هزینه ای بپردازید.

gimp

توانمندی این نرم افزار که شامل ابزارهای افکت ها، فیلترها، ماسک ها و لایه های آن می شود شما را شگفت زده خواهد کرد. با اینکه بسیاری از این امکانات برای کاربران حرفه ای طراحی شده اند اما GIMP برای کاربران غیرحرفه ای نیز کلیه ی امکانات پایه و ابتدایی از جمله ابزار پر کاربرد رفع قرمزی چشم ها را دارا می باشد. منحنی یادگیری کار با این نرم افزار اندکی دشوار به نظر می رسد و ممکن است فضای کلی برنامه تا حدی غیرعادی باشد اما زمانی که مهارت شما فراتر از این دو مساله رفت، شما GIMP را نرم افزاری خواهید یافت که امکانات ویرایش تصاویر در سطح حرفه ای را به شما ارائه می کند که لازم نیست از بابت استفاده از آن حتی یک ریال هزینه بپردازید. همچنین قابلیت این نرم افزار صرفا برای ویرایش عکس های دیجیتال شما نیست، می توانید از آن برای خلق تصاویر و سایر موارد گرافیکی از یک طرح اولیه بهره ببرید.

دانلود برنامه ی GIMP – قیمت: رایگان

 

برنامه ی Photo Pos Pro

اگر به تمام امکانات و توانمندی های برنامه ی GIMP نیاز ندارید اما همچنان در جستجوی برنامه ای با ابزارهای فراوان برای ویرایش تصاویر خود هستید می توانید برنامه ی Photo Pos Pro را امتحان کنید. پیش از این می بایست برای استفاده از این نرم افزار هزینه ی آن را پرداخت می کردید اما در حال حاضر می توانید آن را رایگان دانلود کنید. Photo Pos Pro همانند GIMP برنامه ای قدرتمند است، اما برخلاف GIMP، استفاده از آن آسان تر است و نیازی به منحنی یادگیری نیز ندارد.

photo pos pro

تقریبا تمام ابزارهای ویرایش تصاویر که ممکن است در جستجوی آن ها باشید در برنامه ی Photo Pos Pro وجود دارند. در این برنامه ابزارهایی برای رفع قرمزی چشم ها، امکاناتی برای بالا بردن خودکار وضوح تصاویر، مات کردن آن ها، تغییر رنگ ها به رنگ های سردتر یا گرم تر و ایجاد قاب یا سایر جلوه های ویژه در اختیار شما قرار دارد. همچنین در این برنامه ابزارهایی برای طراحی وجود دارند که در صورتی که با لایه های مختلف در طراحی نیز آشنا باشید می  توانید از این امکانات نیز بهره مند شوید.

دانلود برنامه ی Photo Pos Pro – قیمت: رایگان

 

برنامه ی  Picasa 3

برنامه ی  Picasaاز گوگل بهترین برنامه برای مدیریت، ویرایش و به اشتراک گذاشتن تصاویر است. تقریبا تمام قابلیت-هایی که به ذهن تان می رسد در این برنامه گنجانده شده است. اگر به دنبال یک برنامه ی جامع کاربردی برای تصاویر هستید Picasa همان برنامه ای است که می بایست داشته باشید. Picasa می تواند عکس هایتان را مدیریت کند، بر روی نقشه های گوگل به شما نشان بدهد که مکان عکس در کجا قرار گرفته، ابزارهای ویرایش عکس در سطح بالا را اختیار شما بگذارد و به شما این امکان را بدهد که عکس هایتان را به اشتراک بگذارید.

picasa 3

در نگاه اول Picasa برنامه ای برای مدیریت و مرور تصاویر است. برنامه را اجرا کنید، به سراغ پوشه های حاوی عکس هایتان بروید، می توانید پیش نمایش تمامی عکس ها را در اندازه ی بندانگشتی مشاهده کنید. می توانید از برنامه بخواهید عکس ها را با ترتیب تاریخی مشخصی نمایش دهد. اگر مایل باشید تنها عکس های چهره را مرور کنید می توانید از فیلتر چهره در بالای صفحه کمک بگیرید و Picasa سعی می کند تا فقط عکس های چهره را جستجو کرده و برای شما نمایش دهد. این امکان از برنامه همیشه بطور صد در صد درست کار نمی کند و ممکن است تعدادی عکس بدون چهره نیز به نمایش بگذارد اما برای شروع جداسازی ابزار مناسبی است.

Picasa این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید عکس هایتان بر روی لوح فشرده بریزید، و کارهای دیگری از جمله کلاژ تصاویر، ایجاد محافظ صفحه نمایش و طراحی پوستر انجام دهید. از طریق Picasa می توانید عکس های خود را در آلبوم اینترنتی گوگل بارگذاری کرده یا عکس خود را در وبلاگتان منتشر کنید. همچنین Picasa می تواند اطلاعات جغرافیایی مربوط به عکس تان را به آن اضافه کند تا مشخص شود عکس ها در کجا گرفته شده اند، بعد از آن Picasa می تواند بر روی نقشه های گوگل مکانی را که عکس شما در آنجا گرفته شده نشان دهد و آن اطلاعات در محیط برنامه ی Picasa نیز نمایش دهد.

البته برنامه ی Picasa نقطه ضعف هایی نیز دارد. یکی از اشکالات Picasa مدت زمان طولانی است که این برنامه نیاز دارد تا تمام سیستم شما را در جستجوی تصاویر اسکن کند. بنابراین آمادگی این را داشته باشید تا این مدت زمان را به این برنامه بدهید تا برای استفاده ی شما آماده گردد. خوشبختانه Picasa در پس زمینه اسکن می کند و شما در این فاصله می توانید به کارهای دیگر خود بپردازید. (اما با این حال، برخلاف بسیاری از برنامه های ویرایشگر تصاویر بعد از اجرای برنامه، شما بلافاصله نمی توانید کار بر روی تصاویر را آغاز نمایید.) اشکال دومی که در این برنامه وجود دارد اینست که محیط کار برنامه در ابتدا ممکن است برایتان دلهره آور یا گیج کننده باشد. بنابراین می توانید پیش بینی کنید که برای شروع به مقدار اندکی یادگیری نحوه ی کار کردن با این برنامه نیاز خواهید داشت. بعد از این مرحله شما Picasa را به عنوان برنامه ی خارق العاده ای برای ویرایش و مدیریت تصاویر تجربه خواهید کرد.

توجه داشته باشید که در هنگام نصب Picasa، برنامه به صورت پیش فرض گوگل را به عنوان موتور جستجوی شما تنظیم خواهد کرد. اگر مایل نیستید این تغییر اعمال شود، این گزینه را از حالت انتخاب شده خارج کنید. همچنین در هنگام نصب، Picasa اطلاعاتی از قبیل عادات مربوط به جستجو کردن در شما را از سیستم تان به گوگل ارسال خواهد نمود. این اطلاعات به صورت ناشناس به گوگل ارسال می گردد اما اگر مایل هستید این اطلاعات از سیستم شما ارسال نگردد باید این گزینه را نیز از حالت پیش فرض انتخاب شده خارج کنید.

دانلود برنامه ی  Picasa– قیمت: رایگان

 

برنامه ی XnView

برنامه یXnView  برنامه ای عالی و رایگان برای ویرایش تصاویر است که کاربرد دیگری به عنوان ابزاری فوق العاده برای مرور تصاویر در اختیار شما قرار می دهد. این برنامه برای کاربران غیرحرفه ای تمامی امکانات اولیه ی ویرایش تصاویر از جمله تغییر سایز، بریدن تصاویر، رفع قرمزی چشم ها، برگرداندن و چرخاندن آن ها را دارا می باشد. با استفاده از این برنامه همچنین می توان نور، رنگ زمینه و گاما را تغییر داد و عکس های رنگی را به عکس های سیاه و سفید تبدیل کرد و به آن ها واتر مارک اضافه نمود.

xnview

در XnView این قابلیت پرفایده وجود دارد که بتوانید فرمت فایل ها را تغییر دهید. می توانید فرمت مجموعه ای از فایل ها را تغییر دهید یا همزمان با تبدیل فرمت، می توان تغییرات ویرایشی از قبیل افزودن واتر مارک و برش تصاویر را نیز انجام داد. اگرچه این برنامه به اندازه یGIMP قدرتمند نیست، اما استفاده از آن بسیار آسان است و برای استفاده ی سهل-الوصول برای ویرایش سریع تصاویر ابزار مناسبی است.

دانلود برنامه ی  XnView – قیمت: رایگان